w którym:
- „bajkowo” zaczęliśmy Nowy Rok czyli zapoznawaliśmy się z najpiękniejszymi bajkami i baśniami,
- oglądaliśmy obrazki, rozpoznawaliśmy których baśni dotyczą, opowiadaliśmy zakończenia tych baśni,
nazywaliśmy baśń, z której pochodziła narysowana postać i kończyliśmy kolorowanie obrazka,
rozwiązywaliśmy baśniowe zagadki,
- słuchaliśmy wiersza J. Koczanowskiej pt. „Nie wolno” i uczyliśmy się co powinno się zrobić, gdy zaczepia nas nieznajoma osoba,
- odgadywaliśmy z jakimi baśniami kojarzą się: jabłko, kapelusz, lusterko, miotła,
- liczyliśmy obrazki koron, pokazywaliśmy ich liczby na palcach,
- robiliśmy przedstawienia z wykorzystaniem sylwet baśniowych postaci,
- obchodziliśmy urodziny Kalinki oraz Karolka,
- spacerowaliśmy, gdy pozwalała na to styczniowa pogoda,
- rozmawialiśmy o dokarmianiu ptaków w czasie zimy,
- rozpoznawaliśmy ptaki na zdjęciach; wróble, sikorki, gile, sroczki, gawrony i jemiołuszki,
- bawiliśmy się przy piosence pt. „Gawron”,
- łączyliśmy liniami zdjęcie ptaków z ich cieniami i nazywaliśmy te ptaki,
- kończyliśmy rysowanie karmników i doklejaliśmy w nim ziarenka,
- malowaliśmy wspólnie zimowy obrazek z karmnikiem,
- robiliśmy karmidełka ze smalcu i nasionek, które potem zawiesiliśmy na świerku przed przedszkolem,
- pracowaliśmy nad niespodziankami na dzień babci i dziadka,
- śpiewaliśmy i ćwiczyliśmy na rytmice z panią Dorotką,
- robiliśmy pięknego kwiatka dla babci,
- wyklejaliśmy skrawkami czerwonego papieru serce dla babci,
- rysowaliśmy po śladach rysunków słoneczek i mówiliśmy za nauczycielką rymowankę: przy pierwszym słoneczku – dla babci, przy drugim – dla dziadka,
- odbijaliśmy kształt śnieżynek za pomocą ziemniaczanych pieczątek,
- uczyliśmy się wierszyka dla dziadka i wyliczankę dla babci,
- ćwiczyliśmy utwór muzyczny z dzwoneczkami pt. „Elfy ubierają choinkę”,
- graliśmy na bębnach, trójkątach i kołatkach podczas piosenki pt. „Kocham babcię, kocham dziadka”,
- obejrzeliśmy teatrzyk lalkowy Bajka z przedstawieniem pt. „Jaś i Małgosia”,
- zrobiliśmy występ dla babci i dziadka, który nagraliśmy, aby mogli sobie obejrzeć w swoich domach,
- malowaliśmy zimowe obrazki,
- wyszukiwaliśmy poznane literki wśród rozsypanki literowej oraz na parawanie przedszkolnym,
- kolorowaliśmy na obrazkach te przedmioty, które były na wskazaną literkę,
- mówiliśmy jakie słowa zaczynają się na daną literkę,
- bawiliśmy się w różne zabawy np. Kto zmienił miejsce?, Dotykamy siebie, Rób tak jak ja,
- na rytmice śpiewaliśmy i tańczyliśmy do piosenki pt. „Pingwinek”,
- porównywaliśmy wysokości dzieci względem siebie w zabawie pt „Mierzymy się”,
- robiliśmy ćwiczenia oddechowe – Dlugi oddech oraz ćwiczenia słuchowe – Zgadnij co powiedziałem,
- uczyliśmy się literki I i kolorowaliśmy igloo,
- mieszaliśmy farby tworząc nowe kolory,
- malowaliśmy zimowy rysunek, duże balony oraz przy okazji własne ręce i buzie,
- bawiliśmy się pociągami pędzącymi po torach,
- przymierzaliśmy pięknie ozdobione maski karnawałowe,
- we wspaniałych strojach i nastrojach bawiliśmy się na balu karnawałowym, były gry i zabawy, tańce i swawole,
- przy światełkach kolorowej kuli dyskotekowej tańczyliśmy z balonami,
- nie mając dosyć zabawy przymierzaliśmy stroje kolegów i robiliśmy różne wygibasy, śmieszne tańce przebierańce,
- po zakończeniu balu zjedliśmy ciasteczka i owoce przygotowane przez rodziców,
- czytaliśmy bajki po angielsku pt. „Little red ridinghood” i nauczyliśmy się słówek – grandma, woolf, be careful oraz bajkę pt. „ Goldilocks and the three bears” z słówkami mommy, daddy, baby, chair, too hot, too soft,
- czytaliśmy rymowanki : „hey, diddle diddle, the cat and the fiddle, the caw jumped over the moon, the little dog laughed to see such fun and the fisch ran awey with a spoon.
- oglądaliśmy książeczki angielskie o Trucks: food truck, fire truck, dump track,
- śpiewaliśmy z angielskiej książeczki pt. „Polar Bear, Polar Bear, What DoYou Hear?” o zwierzętach i ich odgłosach.
- uczyliśmy się rymowanki o maszerujących mrówkach: Ant – Elephant, one- thumb, two – shoe, three – tree, four – door, five – dive, six – sticks, seven – heaven, eight – gate, ten – end.
- kolorowaliśmy literkę E – elephant oraz literki O na postawie rysunku ośmiornicy – octopus.